Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα e-twinning

Κατά τη φετινή σχολική χρονιά  2011-2012 λειτουργεί στο σχολείο μας  Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα με   επίκεντρο τη Γαλλική γλώσσα που διδάσκεται ως β? ξένη γλώσσα στην ΣΤ? τάξη. Το σχολείο μας αδελφοποιήθηκε ηλεκτρονικά με το Γαλλικό δημοτικό σχολείο ?Le Ferrage?  της πόλης  Fayence  που βρίσκεται στη Νότια Γαλλία   Ο τίτλος του προγράμματος είναι ?Dis-moi ce que tu manges, je te dis ? quoi je joue??  (Μίλησέ μου για το φαγητό σου και εγώ θα σου μιλήσω για τα παιχνίδια μου).  Οι μαθητές μέσα από παιγνιώδεις διαδικασίες μαθαίνουν για την υγιεινή διατροφή, για την καθημερινή σχολική ζωή των Γάλλων μαθητών έχοντας ως μέσο επικοινωνίας τη γαλλική γλώσσα.  Παράλληλα «διδάσκουν» στους Γάλλους μαθητές τις βασικές λέξεις επικοινωνίας στα ελληνικά, τους καθοδηγούν στο πώς να φτιάξουν μία χωριάτικη ελληνική σαλάτα,  τους πληροφορούν για τις  διατροφικές συνήθειες   και  τα παιχνίδια τους, και  δέχονται τις αντίστοιχες πληροφορίες. Η ανταλλαγή  αυτή των πληροφοριών γίνεται με τηλεδιάσκεψη, δηλαδή σε απευθείας επικοινωνία μέσω του προγράμματος skype  χάρη στο οποίο, οι μαθητές μιλούν και βλέπουν ο ένας τον άλλο σε πραγματικό χρόνο. Με τον τρόπο αυτό, οι μικροί μαθητές ασκούνται σε αυθεντικές συνθήκες επικοινωνίας και ωφελούνται  διδακτικά και πολιτισμικά.  Επίσης χρησιμοποιείται η πλατφόρμα e-twinning όπου εκτίθενται οι εργασίες των μαθητών. Υπεύθυνη καθηγήτρια είναι η καθηγήτρια Γαλλικής γλώσσας κ. Κυριακίδου Άννα, ενώ στο αντίστοιχο Γαλλικό σχολείο υπεύθυνη είναι η δασκάλα της τάξης κ. Laurence Durand. Το πρόγραμμα πραγματοποιείται   χάρη στην αγαστή συνεργασία ανάμεσα στην καθηγήτρια κ. Κυριακίδου Άννα  και την καθηγήτρια της  πληροφορικής του σχολείου κ. Σοφία Καλογερίδου, τους δασκάλους των ΣΤ1  Χρήστο Γουδώνη και ΣΤ2 Βίκη Παπακρίβου και Παναγιώτα Χατζοπούλου, Δ2 Αθανασία Βλαχοπούλου, τμήματος ένταξης Παναγιώτα  Ελένη Νατσάλη,  και διευκολύνεται από την καλή τεχνική υποδομή του σχολείου.

 

 

 

 

Πρώτη επικοινωνία με το Γαλλικό Δημοτικό σε πραγματικό χρόνο.

Οκτώβριος 2011 Τηλεδιάσκεψη μέσω Skype. Οι μαθητές της ΣΤ? τάξης που διδάσκονται γαλλικά  παρουσιάζονται σε απευθείας σύνδεση με το γαλλικό δημοτικό Le Ferrage, χαιρετιούνται με τους Γάλλους μαθητές  και περιγράφουν τις οικογένειές τους. Μαθαίνουν ότι οι Γάλλοι μαθητές έχουν εβδομάδα τεσσάρων ημερών, δηλαδή δεν έχουν μάθημα τις Τετάρτες, ότι τρώνε για μεσημεριανό στο σχολείο και ότι  η  κύρια δασκάλα τους, η madame Laurence τους διδάσκει  και αγγλικά και  γυμναστική.

Octobre 2011: visionconf?rence sur Skype. Les ?l?ves grecs et fran?ais se pr?sentent et d?crivent leurs familles.

Διατροφικές συνήθεις στην Ελλάδα και στη Γαλλία

Νοέμβριος: Οι γάλλοι μαθητές μας στέλνουν αφίσες με τις διατροφικές τους συνήθειες, και εμείς τους στέλνουμε 3 ppt  με τις δικές μας. Παράλληλα οργανώνονται 2 τηλεδιασκέψεις  μέσω skype κατά τις οποίες  οι Γάλλοι μαθητές παρασκευάζουν μία ελληνική χωριάτικη σαλάτα ακολουθώντας τις οδηγίες των Ελλήνων μαθητών και το ίδιο γίνεται με τη γαλλική σαλάτα Ni?oise.

Novembre : Les ?l?ves fran?ais envoient des affiches en Gr?ce avec leurs habitudes culinaires. Les grecs envoient de cds avec des ppt sur les repas grecs.  Les ?l?ves cuisinent en ligne sur skype. Les ?l?ves Grecs  donnent des instructions et les ?l?ves fran?ais pr?parent et go?tent une salade grecque (horiatiki). Les ?l?ves grecs pr?parent au m?me une salade fran?aise, la ni?oise.

Δεκέμβριος: Οι μαθητές ανταλλάσσουν κάρτες, ευχές και έθιμα. Μαθαίνουμε ότι τα ελληνικά έθιμα είναι ιδιαίτερα πλούσια σχετικά με των Γάλλων φίλων μας. Για παράδειγμα δεν υπάρχει εκεί το έθιμο του αγιασμού των υδάτων ούτε τα κάλαντα των παιδιών από σπίτι σε σπίτι, ούτε η βασιλόπιτα με το φλουρί.  Ένα διαδεδομένο έθιμο στη Νότια Γαλλία  είναι το φύτευμα  σταριού σε πιατάκια και η πρόβλεψη για την επόμενη χρονιά, ανάλογα με την κατεύθυνση των μίσχων του σταριού. Επίσης ο στολισμός των πλατειών με περίπτερα με χριστουγεννιάτικα δώρα.

D?cembre:  Les e-amis ?changent des cartes de Noel. On apprend les coutumes et les m?urs de Noel de l? autre pays.

Ιανουάριος:  Εβδομάδα αυτοκινήτου: Οι έλληνες μαθητές παίρνουν μέρος σε διαγωνισμό κατασκευής του πιο πρωτότυπου αυτοκινήτου από φυσικά υλικά. Κριτική επιτροπή είναι η καθηγήτρια των γαλλικών κ. Κυριακίδου Άννα, και οι  δάσκαλοι των ΣΤ1 και ΣΤ2 κ. Bίκη    και κ. Χρήστος Γουδώνης. Επίσης η δασκάλα του τμήματος ένταξης, Ελένη Νατσάλη. Νικήτριες αναδείχθηκαν    οι μαθήτριες Άννα Τουρλιδάκη και Άννα Κωνσταντινίδου.

Janvier : Semaine de la voiture : les ?l?ves grecs prennent part au concours « la voiture la plus originale ». Les enseignants et les ?l?ves votent pour la voiture la plus originale. Deux voitures se sont ?lus celle d?Anna Turlidaki et celle d? Anna Konstantinidu

Μάρτιος:  Οι μαθητές συνδέονται μέσω Skype και παρουσιάζουν το αγαπημένο τους παιχνίδι.  Οι μικροί μαθητές ζωντανεύουν τα αγαπημένα τους παιχνίδια μιλώντας για αυτά μπροστά στην κάμερα. Έτσι μαθαίνουμε ότι οι Γάλλοι μαθητές προτιμούν όπως και οι δικοί μας τις σβούρες beyblade, τις μπάλλες  και τα αυτοκινητάκια, οι Γαλλίδες μαθήτριες τις κούκλες monster mind ενώ οι Ελληνίδες μαθήτριες αρκουδάκια και γενικά ζωάκια.

Mars: Les ?l?ves se parlent sur Skype et pr?sentent en ligne leur jouet pr?f?r?s. La plupart des fois c?est leur doudou. On estime que le plus grand nombre des gar?ons pr?f?rent des bayblades et les voitures, et le plus grand nombre des filles fran?aises pr?f?rent des poup?es monstermind, tandis que les ?l?ves grecques pr?f?rent des peluches.
Απρίλιος:  Οι μαθητές στέλνουν φωτογραφίες και μικρά βιντεάκια με τα παιχνίδια που παίζουν στην αυλή του σχολείου. Οι Έλληνες μαθητές στέλνουν βίντεο με το «τζαμί», «τα μήλα», μπάσκετ, ποδόσφαιρο, λάστιχο, σχοινάκι. κ.α. Οι Γάλλοι μαθητές στέλνουν υλικό με μπάλα, λάστιχο, ποδόσφαιρο, σχοινάκι.

Avril:  Les ?l?ves ?changent des photos et des petits vid?os  avec les jeux ? la cour de la r?cr?ation. Ainsi on voit des ?l?ves qui jouent au basket, au volley, ? la corde ? sauter, ? l? ?lastique, au tzami, etc.  Ils ?changent aussi des vid?os avec des pr?sentations en Grecs et les ?l?ves Fran?ais essaient de l? apprendre.

Το θέμα εντάσσει τους μαθητές σε παιγνιώδεις δράσεις με θέμα τις καθημερινές τους δραστηριότητες.  Η παιδαγωγική του διάσταση περιλαμβάνει τη μελέτη της σωστής διατροφής,  τη μελέτη σε ομάδες, την απόκτηση συνεργατικών δεξιοτήτων, όπως το να μιλάμε χωρίς να διακόπτουμε τον  συνομιλητή μας κ.α.. Το διδακτικό του αντικείμενο είναι η  εκμάθηση της γαλλικής γλώσσας ως εργαλείο για επικοινωνία.

 

 

 

 

 

Laurence Durand FAYENCE

Adresse :

Laurence Durand
Ecole ?l?mentaire La Ferrage
57b rue Comtesse de Villeuneuve

83440 Montauroux

Courriel :

για την  Παιδαγωγική Καινοτομία και Δημιουργικότητά του, καθώς και τη Συλλογική εργασία μεταξύ των σχολείων συνεργατών.

 

Στο  έργο αυτό θα  οργανώνονται συνεδρίες συνομιλίας μέσω chat  της πλατφόρμας e-twinning, τηλεδιασκέψεις μέσω skype ώστε οι μαθητές να ασκηθούν σε αυθεντικές καταστάσεις γλωσσικών πράξεων, σύμφωνα με το Κοινό Ευρωπαικό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες. Τα θέματα που θα επεξεργαστούν θα είναι παρουσίαση του αγαπημένου μου παιχνιδιού, παιχνίδια που παίζονται στην αυλή του σχολείου, διατροφή και παιδί.

Title

«Dis-moi ce que tu manges, je te dis ? quoi je joue»

 

Description

Τhe pupils upload small texts in e-twinning pupils corner and  talk on line through skype in the classroom. They perform speech acts and  share their interests and experiences. They discover the attitudes they have in common, as well as the differences. They  present themselves, and talk about the way they spend Christmas, Carnaval. They also present the children?s games in the courtyard and they discover their everyday food by playing and cooking on line.

 

Aims

-to encourage pupils to use a foreign language in order to communicate

-to enhance pupil’s social skills

-to enhance pupil?s ICT skills

-to encourage pupils to understand the  plurilingual ane pluricultural values inEurope

 

Work process

 

-each pupil create his own profile

-pupils  use skype in class, in order to present himself/herself give and ask  for  information

-they present their favorite toys

-they  prepare dishes on line, they film their toys in the courtyard

-they work at  their own pace and interests

-they form groups and work together

 

Expected results

-pupils get to know other?s habits, way of life

– they  are used to using French  as a tool for communication

-they get used to using ICT tools

-they form new ways of thinking

-they wish to have pen-friends

 

 

 

Journal de bord

Octobre :  Pr?sentations

Les ?l?ves grecs pr?parent des pr?sentations en s?exer?ant sur  l?acte de parole de se pr?senter, de  d?crire sa famille,  de saluer. Ils pr?parent des petits textes et parlent en ligne avec les ?l?ves fran?ais sur skype. Les ?l?ves fran?ais se pr?sentent aussi, dans un dialogue familier, s?aper?oivent des noms grecs, visitent le site de l??cole grecque et font des comparaisons sur l??criture de deux langues.

Novembre : Mes repas

Les ?l?ves grecs et fran?ais font un projet sur la nourriture des enfants. Les ?l?ves fran?ais  font des affiches  avec des photos de leurs repas, des dessins,  accompagn?s des petits textes  et les envoient ? l ?cole grecque. Les ?l?ves grecs construisent 3 Power Points sur  le petit d?jeuner, le d?jeuner et le d?ner grecs sur des CDs et les envoient ? l ?cole fran?aise.

D?cembre : Cartes de No?l ? coutumes de No?l

Janvier : la semaine de la voiture

Les ?l?ves grecs prennent part dans un concours de fabrication des voitures. La meilleure voiture gagne une voiture  en bois, ? morceaux

Mars : mon jouet pr?f?r?

Les ?l?ves fran?ais et grecs prennent en classe leur jouet bien aim?, ou leur doudou et le pr?sentent en ligne sur skype 16-3-1-12